Glad påsk

Nu börjar min påskhleg, och faktiskt också mitt "påsklov" då jag har semester nästa vecka :)) Påsken ska tillbringas hemma, delvis med dottern och delvis själv då röja, rensa, organisera och städa står på schemat. Känner mig laddad.

 

Direkt efter påsk, tidigt, tidigt på tisdag morgon åker jag hit

Jag ska åka på en tjejresa med ett nätverk som heter 4good. Jag har varit på Mallorca flera gånger, men aldrig varit i Alcudia, dit vi ska åka nu


Vi åker med Ving och ska bo på detta hotell. Tänk er 120 tjejer på samma resa :) Vilket liv det kommer vara, men så roligt det kommer bli.



Det blir inte till att sova länge på morgnarna, för kl 7 varje morgon är det morgonlöpning med Röhnisch för dom som gillar det (inte jag då ,med andra ord :)) och sen kl 8 är det yoga här på stranden. Den kommer jag däremot vara med på, varje morgon.


Vår yogainstruktör på resan är Malin Berghagen, och jag ser verkligen fram emot att yoga med henne en vecka.


Resan innehåller även en hel del annat roligt

En av dagarna är det seminarie med Eva Forsberg Schinkler, som arbetar med ayurveda, och har skrivit en bok om det. Det är också något jag ser fram emot att lära mig mer om



En dag ska vi in till Palma, för att strosa runt och shoppa för dom som är intresserade av det. Själv försöker jag ju minska ner på mitt shoppande, så jag kommer mest gå runt och insupa atmosfären. Jag älskar att gå omkring i mysiga gränder, titta på folkliv, komma ut på små torg och köpa färsk frukt eller en god glass.

En dag finns det möjlighet för dom som vill, allt på programmet är ju frivilligt, att vandra i bergen



Mallorca är ju, trots att det inte är så stort, en mycket omväxlande ö med spännande natur. Bergen är dramatiska med vindlande vägar. För flera år sen var jag på Mallorca och hyrde då en bil. Jag körde runt i bergen och letade efter en golfbana som skulle ligga där. När man ser denna bild är det svårt att tänka sig att det ska finnas en golfbana någonstans, men till slut hittade jag den, och den var enormt fin. Till skillnad från många golfbanor i Sverige var där även lugnt och avslappnat. Man kunde gå sin runda i egen takt, och slippa bli stressad av bakomvarande spelare.


Naturligtvis måste det även finnas inslag av detta när man är i Spanien


Jag ser fram emot denna resa väldigt mycket. Det enda smolket i bägaren just nu är att jag kollade väderprognosen och det REGNAR på Mallorca. Varje dag. Hoppas, hoppas att det slutar till nästa vecka, för jag har ju även räknat med ett antal timmar i en solsäng vid poolen, i bikini, läsandes en bra bok :))


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Vill önska Dig en härlig vecka på underbara Mallis ! Om ni åker in till Palma någon dag, så vill jag tipsa dig om ett helmysigt "balsam för själen" ställe.. vid namn Cappuccino, titta in på hemsidan grupocappuccino.com

Måste bara upplevas !!

Må så gott & njut av allt gott.

Kram Anna-Karin

2011-04-25 @ 11:48:11
Postat av: balansilivet

Tack för tipset Anna-Karin! På torsdag bär det av en heldag till Palma, så jag ska notera Cappuccino :)) Kram

2011-04-25 @ 12:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0