Allt blir som man tänker

 

Våra tankar påverkar våra liv. Positiva tankar ger positiva resultat.Hur tänker du om dig själv, ditt liv, ditt jobb? Hur vill du att det ska vara? Attraktionslagen innebär att alla tankar och önskemål vi slänger ut i universum kommer att komma till oss. Är det positiva önskningar kommer du få positiva resultat, men även omvänt. Tänker du negativa tankar kommer det ge negativa resultat. Tänker du på allt som du inte vill ha, kommer det bli som du tänker då ordet inte är något som vår hjärna har svårt att förstå. Det du tänker på drar du till dig.


Affirmationer är ett sätt att börja tänka positivt och dra till sig de positiva händelser man vill ha. Du kan tex ha affirmationer som handlar om relationer "Jag lever i kärlek" är en typ av affirmation.


För egen del kan jag ge ett exempel på hur det blir som jag tänker. Igår kväll låg jag i soffan med hög feber och frossa. Jag hade svårt att ens ta mig från soffan till sängen. Jag önskade att det skulle bli en kortvarig febertopp som snabbt gick över. När jag vaknade vid sextiden hade jag fortfarande 38,6 i feber och insåg att det blev till att vara hemma från jobbet idag. Somnade om och sov några timmar till. Senare på förmiddagen var febern som bortblåst. Det blev som jag önskade en konstig snabbt övergående febertopp. Jag är trött och har sovit mycket idag men febern är iallafall borta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0